top of page
  • Снимка на автораMariya-Nikol

Каква е ползата от планърите?

Като огромен фен на планърите отдавна съм планирала статия на тема планиране, и ето, че дойде моментът, в който тя да види бял свят. Не искам този материал да се превръща в поредното „какъв планър ползвам“ или „как планирам ежедневието си“, целта ми е наистина да ти донесе полезна стойност, затова и фокусът е какви са предимствата от употребата на планър. Приключвам с въведението за планърите, защото вече започвам да повтарям думата „планър“ твърде често, дано поне ти се запечати в съзнанието и започнеш да я изписваш и произнасяш правилно, защото „планер“ е съвсем друго, но за това друг път.


Най-добрият ти приятел в разпределянето на времето


Нали знаеш как всеки пише в силните страни, споменавани в CV-то си Time management? В моето също го пише много отпреди действително да усвоя това изкуство. (дано никой от шефовете ми не чете това, но и да го чете, честно, кой не лъже в тези неща?!) Та, много хора си мислят и дори си вярват, че се справят отлично в правилното разпределяне на времето си, но истината е, че тази задача без планър е постижима за малцина. Колкото и добър да си в планирането на ум, коренно различно е да видиш задачите си за деня разписани пред очите си, съответно и по-ясно можеш да прецениш как да ги подредиш и по колко време да им отделиш. Другият плюс на това занимание е, че планирането е


перфектното средство срещу забравяне


Тук отново ще се появи някой, който да каже „ама аз не си забравям задълженията“, или „аз правя едно и също всеки ден, няма какво да забравя“. И аз помня всичките си задачи и са единични случаите, в които нещо ми е изскочило от ума, но записвайки какво имаш да свършиш, си даваш една сигурност, че дори и да се разсееш, написаното си остава и няма как да го изгубиш, а това от своя страна е и изключително облекчаващо за съзнанието ти, което иначе е под непрекъснат стрес, че нещо може да му убягне. Хубаво е да тренираме ума си, но нека го правим с по-малко отговорни дейности от запаметяване на работните ангажименти например. ;)


По-добра продуктивност


Нещата тук донякъде се припокриват с организацията на времето, но едно от предимствата на поддържането на планър е развиването на продуктивността ни от гледна точка на това, че веднъж разпределил времето си правилно, ти имаш много повече свободно такова. Отново включвам и понижените нива на стрес – когато си спокоен, че задачите ти са записани някъде и няма да избягат, съзнанието ти е по-свободно да мисли нови идеи и да създава нови планове. Също така, веднъж записал една идея в бележника си, винаги можеш да се връщаш към нея и да я доразвиваш. Изобщо, планърите са един перфектен външен харддиск на нашия мозък!


Спомага за изграждане на навици


Поддържането на планър само по себе си е навик, чието изграждане изисква време, но можеш да използваш своя и за развиване на още полезни такива, чрез така наречените habit trackers. Удовлетворението да отбележиш като изпълнени задачите, които искаш да превърнеш в ежедневие, само ще те мотивират по-бързо да ги развиеш успешно като навици. Същият метод помага и когато просто искаш да следиш нещо в живота си – например колко кафета изпиваш дневно, колко често си миеш косата и прочее.


Развива въображението ти


Дори да не използваш обикновен тефтер а готов планър също като мен, винаги можеш да го персонализираш с декорации, или просто да подобриш разпределението му според нуждите си, като добавиш таблици, допълнителни редове и прочее. Подобни активности са чудесно занимание за свободното време, което ако използваш планър със сигурност имаш ;), а в същото време развиват и артистичнате ти способности.


Помага ти да поддържаш ред в живота си


Чудиш се дали не е време за почистване на лицето при дерматолога? Или пък кога последно ходи на зъболекар? Просто провери в планъра си, отговорът се крие някъде между изписаните страници. Разбира се, винаги можеш да си записваш подобни неща и в телефона, но нека бъдем честни, кой си отваря мобилния, за да си записва или преглежда задачите в календара? Лично аз никога не се сещам да го използвам по този начин, въпреки че винаги е в джоба или ръката ми. Планърът също често е покрай мен и е първото нещо, към което посягам, когато трябва да си запиша нещо важно някъде. Допълнителен плюс е, че когато нещата минават ръкописно през ръката ни, е по-вероятно да ги запаметим, а и в дигиталното настояще си се усеща като лукс да използваш лист и химикал. Бъди готин, позволи си този лукс.


Буквално всяка тетрадка може да ти свърши работа като планър, но аз съм естет и държа освен да е практична, тя да е и красива. Готовите планъри често са с чудесен външен вид, но пък и доста скъпи, а разпределението им рядко пасва на нуждите ми, но въпреки това успях да открия перфектния за себе си и в същото време бюджетен вариант в лицето на планъра на приятелката ми Веселина Пройчева. Свежият дизайн поддържа лятото в душата ми целогодишно, а вътрешността му идеално кореспондира с целите, за които го използвам, като в същото време ми дава възможност да го персонализирам според конкретния случай.


Разбира се, откриването на подходящ планър е само малка част от навлизането ти в обществото на planner junkie-тата, най-ключово е постоянството и откриването на правилния начин на употреба за самия теб, но със сигурност правилният ще допринесе и да поддържаш мотивацията си. Имала съм безброй красиви планъри, които просто не ми пасват като оформление и единствено заемат място на рафта. Затова прецени дали в твоя случай най-добре ще сработи сам да създадеш планър от обикновен тефтер, или ще избереш готов такъв след обстойно проучване на предлаганите на пазара.


Ти планираш ли ежедневието си и какви ползи виждаш от това?

18 преглеждания0 коментара

Последни публикации

Виж всички
bottom of page