top of page
  • Снимка на автораMariya-Nikol

Почти коледен плейлист / Блогмас 2019

Актуализирано: 20.04.2020 г.

След като споделих с вас своя неколеден коледен плейлист, е редно сега да ви предложа и коледен такъв. Само че както знаете не съм почитател на коледните песни, затова ще разчупим малко идеята.


Реших да направя плейлист с песни, които съдържат по нещо коледно в името си. Ключовите думи, които търсим в заглавието са "ангел", "звезда", "Иисус" (понеже нали тогава има рожден ден, сещате се), "дърво", "сняг", "зима", "празник", "подарък", "звънче" и други подобни.


В момента, в който започвам да пиша тази статия изобщо си нямам идея какво ще се получи, тепърва ще търся из Spotify акаунта си песни и ще избирам такива, които ми харесват. Не е като да имам песни, които не харесвам в плейлистите си де, не знам защо го написах това последното. Както и да е, да започваме!


Jesus to a child - George Michael



Винаги съм свързвала Джордж Майкъл с Коледа, не само заради най-комерсиалната му песен. Не и защото умря на Коледа, въпреки че си мисля, че реши да умре точно тогава, за да е тематично. Да не си помислите, че се подигравам с този гений, уважавам го изключително много и като артист, и като човек. Като се замисля май това е единственият солов изпълнител, който харесвам, всичко друго са групи. Исках да кажа, че силно вярвам в способността на хората да си избират кога да умрат, дори и без да се самоубиват. Имам доста доказателства. Тази тема е доста подходяща за коледния дух, лол. Спирам.


Всъщност повечето му балади ми звучат много топло и снежно, изключително подходящи за коледен плейлист, без да са с коледна тематика. А Jesus to a child има Джизъс, има и дете. Какво получаваме - бебе Джизъс. Какво по-коледно от това?!


Snow (Hey oh) - Red hot chili peppers



Дали снегът означава, че вече е чист, или пък се има предвид именно кокаинът, не се знае. Знае се, че ако не изпадаме в анализи, снегът означава "сняг". Сняг означава "зима", през зимата има Коледа, тоест сняг = Коледа, тоест Snow на Чушките е коледна песен. Край.



Лирическо отстъпление.

Току-що видях песента The Snowman на U2 и си казах "БИНГООО!" В следващата секунда осъзнах, че песента се казва The Showman и съм живяла в заблуда две години.



City of blinding lights - U2



Oh, you look so beauuuutiful toniiiiiight.... тараааан, та ра рън, рън, рън, in the cityyyy of blinding liiiights.... Да, съжалявам. Не знам какво да кажа за тази. Обожавам Боно, обожавам U2. Забавен факт - в общежитието на университета се запознахме с един украинец, който веднъж реши да разглежда музиката на лаптопа ми и изведнъж изкрещя "Оле, ти слушаш "У два"!" Край на забавния факт, можете да започнете да се смеете сега, ако още не сте.


Neutron Star Collision (Love is forever) - (Най-клишираното заглавие в скоби евър) Muse



И при предишния плейлист ви споменах, че разбрах за съществуването на Muse в периода си на здрачохолик.

Сега ще ви спомена, че думата здрачохолик още тогава ми се струваше супер тъпа. Сега я намирам за мега тъпа.

Та, слушам три песни на Muse от ранна детска възраст, разбирайте 13 години, на 20 започнах да слушам още около 30, тази обаче е от първите три.


A Winter's tale - Queen



Едва ли ви изненадвам, просто няма как да минем без БОГОВЕТЕ, РЕЛИГИЯТА, НАЙ-УНИКАЛНАТА, ПРЕКРАСНА, СЪВЪРШЕНА ГРУПА.

Тази песен може да ви се стори леееко коледна, но веднага ще ви споделя, че си я слушам на рождения ден, защото я намирам за просто изящна, аз също съм изящна и затова ми се струва някак подходяща. А, забравих, рождения ми ден е през лятото.


I see fire - Ed Sheeran



Най-добрата ми приятелка много ще се гордее с мен, че споменавам любимият и изпълнител. Също ще се изненада, понеже редовно го плюя, че няма регистър и всичките му песни звучат по един и същи начин. Може и да не се изненада, понеже едва ли чете блога ми. Всъщност ако не чете блога ми, каква най-добра приятелка е изобщо?


Та да, не съм голяма фенка на момчето, харесвам му тази песен и още една, на която се съсипвам да рева. Няма да ви казвам коя е, не искам да си споделям слабостите с вас, не сме си толкова близки. Ед Шийран вижда огИн в планината, аз по Коледа виждам в каминАта. Това звучи много глупаво, но има рима, така че го оставям.


I'm broken - Pantera



Освен, че е най-далеч от коледното звучене от всички предложения до момента, името на тази песен не съдържа нито една от ключовите ни думички. На всичко отгоре не мога да кажа, че я харесвам. Добавям я, понеже всяка година покрай Коледа се разорявам и заглавието и настроението на парчето идеално ме описват.


World so cold - Three days Grace



И тази не ми е от любимите и я слушам ей така между другото като си пусна техни парчета, но само с името на песента лирическият говорител умело засяга редица наболели въпроси като смяната на годишните сезони, настъпването на зимата и проблема с глобалното затопляне. В момента пиша пълни простотии, но се чувствам като Иво Сиромахов, създаващ класацията с най-тъпи бг парчета.


Heart-shaped box - Nirvana



В допълнение към статията ми с идеи за Еко Коледа и повторното използване на опаковки за подаръци, не забравяйте ако получите коледен подарък в кутия във формата на сърце, да я използвате и за Свети Валентин.


Angel - Depeche Mode



Завършваме плейлиста с други мои любимци - Депеш. Ангелчетата са чудесен елемент от Коледа, но не разбирам защо се свързват единствено с Коледа, както Баба Марта се свързва единствено с Баба Марта. В смисъл, ангелчетата не са коледчета, нали?


Ако сте прочели докрая тази пълна боза с всякакви музикални стилове, сърдечно ви благодаря за търпението и интереса. Ще се радвам в коментарите да ми споделите любима ваша песен, която не е коледна, но съдържа в името си нещо коледно. Ако евентуално искате да научите повече за музикалните ми предпочитания, линкът към акаунта ми в Spotify ви чака на началната страница на блога ми.


* Снимката от корицата на статията е от weheartit.com


80 преглеждания2 коментара

Последни публикации

Виж всички
bottom of page