top of page
  • Снимка на автораMariya-Nikol

10-те музикални кавъра, които са по-добри от оригиналите

Актуализирано: 20.04.2020 г.

Привет! Миналия месец стартирах рубриката, в която споделям най-новите ми

музикални открития, или по-точно какво съм слушала през изминалите 30 дни. Февруарската статия се очертаваше вместо "Февруарски плейлист" да се казва "Дискография на Джордж Майкъл" понеже напоследък само него слушам, та реших

постът за този месец да включва най-добрите според мен кавъри на песни за всички времена. По-нататък и за Джордж ще пиша най-вероятно, но по-нататък.

Сега да започваме с кавърите!


Come together - Godsmack


Версията на Съли и компания беше първата, която чух на тази песен и засрамено споделям, че едва преди няколко години разбрах, че песента всъщност е от 1969-та и е на Бийтълс. Оригиналът също много ми допада и смятам, че е бил нещо много хитово и различно за онова време, но Годсмак придават на парчето един по-съвременен и тежък ритъм. Преработка на песента са правили също Тина Търнър, Аеросмит и дори Майкъл Джексън, но обожавам гласът на Съли , така че няма как това да не е любимият ми кавър.


Оригинал:


Кавър на Godsmack:


Doctor doctor - Iron Maiden


Феновете на Мейдън знаят, че това е песента, с която стартира всеки концерт на бандата, като преди излизането им на сцена, звучи оригиналът на UFO. Преди броени часове обаче разбрах, че и самите Мейдън са направили кавър на парчето, в изпълнение на тогавашния им вокал Блейз Бейли. Въпреки че годините с Блейз са най-слабите в кариерата на групата, тъй като гласът му е в съвсем друг диапазон от този на Брус Дикинсън, а групата така и не е благоволила да свали песните с няколко тона, момчето има някои попадения, основно с песните, които са писани докато той е бил член. Най-голямото му попадение обаче е именно кавърът на UFO.


Оригинал:


Кавър на Iron Maiden (с Blaze Bayley)



Whiskey in the Jar - Metallica


Считам Металика за една от най-комерсиалните рок банди, след AC/DC, естествено, но въпреки това им харесвам някои песни. Забавното е, че по-голямата част от песните им, които харесвам, не са съвсем техни, а именно кавъри. Групата даже има цял албум само с кавъри, прикачам линк към него тук. Но да се върнем на любимият ми техен кавър, а именно Whiskey in the Jar. Тук работата е горе-долу същата като с Come Together - оригиналът също е много добър, но някак остарял (все пак е от 72-ра), а песента идеално приляга на гласа на Джеймс.


Оригинал:


Кавър на Metallica:


Somebody to love - George Michael


Ами, явно няма как да минем без любимия ми Джордж Майкъл. Обожавам Queen и за мен гласът на Фреди е най-съвършеният глас за всички времена, но изпълнението на Джордж на Somebody to love на концерта в памет на легендата, ме кара да настръхвам при всяко слушане. Абсолютно всяко, нищо, че съм го слушала стотици пъти. Навярно ще ви се стори безумно да съпоставям тези два гласа и навярно ще сте прави, но все пак ще си го позволя. Фреди действително е божествен, но изпълнението на Джордж някак ми носи повече сантимент и емоция, не знам дали е заради повода, по който е изпълнил това велико парче, или нещо друго, но е факт, че го намирам за по-силно от оригинала. Оставям линкове, вие си преценете сами за себе си кое ви докосва повече.


Оригинал:


Изпълнение на George Michael на tribute концерта за Фреди:


Flash of the blade - Avenged Sevenfold


Оригиналът е на Мейдън от 84-та и е в изпълнение на Брус, което предполагам, дори и без да сте слушали песента, веднага ви кара да мислите, че е страхотна. Ами прави сте. Тук дори не мога да определя кавъра като по-добър, но със сигурност си заслужава да му се обърне внимание. Става въпрос за версията на A7X от 2008 в изпълнение на Rev, тогавашният барабанист на бандата. Това момче е гениално на барабаните, но леле, как жестоко изпълнява това парче... Тук не затвърждавам кавъра като по-добър от оригинала, единствено защото ми се искаше беквокалите да са изпълнени от M Shadows, тогава със сигурност всичко щеше да е брилянтно.


Оригинал:


Кавър на Avenged Sevenfold:


Feeling Good - Muse


Не, хора, оригиналът не е на Майкъл Бубле, неговата версия на песента е най-популярната, но е едва от 2005, моята любима на Muse е от 2001, а парчето всъщност е на Нина Симоне и е от... 1965-та! Оригиналът е брилянтен, тук също не мога да съпоставям различните изпълнения, тъй като са в различни жанрове, но като стил определено повече ми допада версията на Muse.


Оригинал:


Кавър на Muse:


The man who sold the world - Nirvana


Това парче на Нирвана може би ми е най-любимото ми. Обаче не било тяхно... Оригиналът всъщност е на Дейвид Боуи от 1970-та, а версията на Кърт - от 93-та. Най-забавният факт около парчето е, че Боуи е споделял как на негови изпълнения на песента, се е случвало деца да му казват колко е готино, че пее песен на Нирвана. :D


Оригинал:


Кавър на Nirvana:


The Scientist - Corinne Bailey Rae


Coldplay ми бяха фаворити в един период от детските години, но вече честно казано не мога да ги понасям, подобно на Maroon 5 - в последно време и двете банди преминаха рЕзко в жанра "shitty commercial pop". Нооо, сега да обърнем внимание на една песен от "добрите" години на Coldplay и по-точно на прекрасния кавър на The Scientist, който открих благодарение на саундтрака на "50 нюанса сиво". Да, гледала съм "50 нюанса сиво". Да, бях девствена гимназистка с бушуващи хормони и много му се изкефих. Това е друга тема, сега чуйте съвършения кавър на една от читавите песни на затрилата се група.


Оригинал:


Кавър на Corinne:


Wild World - Mr. Big


Така... сега следва много интересна история - тази песен я открих много случайно, когато бях на 13. Част от нея беше записана между две от парчетата на касетката на Нирвана MTV Unplugged 1993. По онова време Шазам нямаше, та я издирвах по каквото бях хванала от текста и попаднах на оригинала на Cat Stevens от 70-та. Най-накрая си намерих и варианта от касетката, а именно кавъра на песента от 93-та в изпълнение на Mr. Big. Край на интересната история. Благодаря за вниманието.


Оригинал:


Кавър на Mr. Big



Holy Diver - Liliac


Завършвам с една уникална банда, за чието съществуване разбрах това лято - става дума за Liliac - 5 ДЕЦА, всичките братя и сестри, които правят кавъри на известни рок парчета. Любимото ми тяхно изпълнение е кавърът им на Holy Diver на Dio, което, разбира се, няма начин да наречем по-добро от оригинала, защото Дио е велик, но просто ги чуйте...


Оригинал:


Кавър на Liliac


Това бяха моите 10 предложения, чиито кавъри са по-добри, или пон добри колкото оригиналите. В коментарите можете да ми споделите кой е вашият любим кавър на песен!


Не забравяйте да ме последвате в Инстаграм и Спотифай!


* Изображението от обложката на статията е от pinterest


141 преглеждания0 коментара

Последни публикации

Виж всички
bottom of page