top of page
  • Снимка на автораMariya-Nikol

Домашна (почти) торта

Привет! Преди време баба ми и бащата на годеника ми празнуваха своите юбилеи и решихме, че специалните рождени дни изискват специални торти. А каква по-специална торта от такава, която близък е направил сам? Понеже доста от вас харесаха творенията

ми в Инстаграм, реших да споделя рецептата си за почти домашна торта с вас!


Необходими продукти:


Блатове за торта

Две кофички заквасена сметана с по-висока масленост

Захар

400гр. бисквити

3 банана или друг/и плод/ове

Захарни пръчици или друга декорация по избор



Начин на приготвяне:


Наричам тортата "почти домашна", понеже си купувам готови блатове, но вие си ги правете сами, ако имате желание. За да се отсрамя, специално ви намерих бърза и лесна рецепта за приготвяне на блатове, ако държите и те да са домашни. Само запомнете правилото, че при блатовете и сиропа, едното трябва да е топло, другото - студено. А сега по същество:


Започваме със сиропа, който аз приготвям от вода и захар в съотношение 2:1.След завиране държа още няколко минути на котлона, за да се сгъсти леко. По желание за сиропиране можте да използвате алкохол или компот, но имайте предвид, че ще добави допълнителен аромат към тортата и ако ще добавяте плодове, може да стане манджа с грозде. Буквално.


Докато сиропът заври, подготвяме крема - разбъркваме с микер заквасената сметана със захар на вкус, до получаване на хомогенна кремообразна смес.


Дойде ред и на забавната част - поливаме блата със сиропа, мажем крема, нареждаме натрошените бисквити и плодовете и повтаряме до достигане на най-горния блат. При него - сироп, крем и декориране. С останалата част от крема залейте страните на тортата.


Желателно е готовия десерт да престои поне 12 часа в хладилник преди консумация, става по-вкусен, доверете ми се.


И един трик от мен - преди работа с блатовете, ги "надирам" леко с нож по повърхността за по-добра абсорбация на сиропа.



В коментарите можете да ми споделите своите рецепти за домашна торта и да ми кажете дали бихте пробвали тази!


11 преглеждания0 коментара

Последни публикации

Виж всички
bottom of page