top of page
  • Снимка на автораMariya-Nikol

Лесна рецепта за напукани сладки

Не, че се водят строго коледни сладки, но пък ги срещам най-често около Коледа, та според някои може и да съм позакъсняла с тази рецепта. За мен обаче хубавите неща не трябва да имат определен период в годината, в който да се ядат, и дори и да са коледни тези напукани сладки, аз напук ще си ги правя целогодишно!



Необходими съставки:

  • 3-4 яйца

  • 1ч.ч захар

  • 1/2 ч.ч олио

  • 2 1/2 ч.ч брашно

  • 1 ч.ч какао

  • 1бр. ванилия

  • 1 бакпулвер

  • 1/2 ч.ч смлени орехи

  • пудра захар


Начин на приготвяне:


Яйцата се разбиват със захарта в продължение на поне 5 минути. Прибавяме и олиото и продължаваме да разбъркваме.


Пресятото брашно се смесва с какаото и ванилията. Ако използвате обикновено брашно, добавете и пакетче бакпулвер, аз винаги използвам такова за кекс и не се налага.


Сухите съставки се прибавят към сместа заедно с орехите при непрекъснато разбъркване. Можете да замените орехите със стафиди, шоколадови парченца или каквото пожелаете. Аз смятам следващия път да опитам с портокалови корички.


От цялата тази смес в тавичка замесваме меко тесто за сладки. То не трябва да лепне, така че при тази стъпка ще имате нужда от още брашно. След като сме готови, покриваме тестото с прозрачно фолио и го оставяме в хладилник за около час и половина.


От вече готовото тесто оформяме средно големи топчета, които овалваме в пудра захар и подреждаме в тава върху хартия за печене. Печем на предварително загрята на 180 градуса фурна за 10 минути. Накрая по желание поръсваме с още пудра захар.


Не забравяй да ми изпратиш снимки ако решиш да ползваш рецептата! ;)




17 преглеждания0 коментара

Последни публикации

Виж всички
bottom of page