top of page
  • Снимка на автораMariya-Nikol

Шипково масло - ползи и употреба

От близо два месеца част от ежедневната ми грижа за кожата е

шипковото масло. Започнах употребата му с доза предразсъдъци,

но към днешна дата го смятам за един от продуктите, които

никога не бих изключила от ритуалите си за красота. Кое му е толкова

вълшебното на това масло, кога и как се използва, ще ви споделя в днешната статия.


Състав и ползи на шипковото масло


Шипковото масло се извлича от, няма да повярвате, шипковите храсти, (да, и аз се изненадах) чрез метода на студеното пресоване, което е възможно най-чистият и естествен добив на каквото и да било, а също и запазва всички полезни съставки на плода. В състава си съдържа редица витамини и минерали, както и омега 3, 6 и 9, които са известни с противовъзпалителните си и регенеративни свойства.


Зад кодовите имена Омега се крият линоленова (омега 3), линолова (омега 6) и олеинова (омега 9) киселини - мастни киселини, които спомагат за укрепване кожните клетки и предотвратяване загубата и възстановяване на баланса на влага в кожата. Това прави шипковото масло перфектно за суха кожа.


Витамини А и С също са ключова част от състава на вълшебното масло - те спомагат за регенериране на кожата - фините линии са заличени, а тенът е изравнен и сияещ. При редовна и постоянна употреба се справя дори с белези, срещнах информация из няколко онлайн материала, че се бори и с пигментни петна. Маслото стимулира също производството на колаген, който е ключов компонент за тонизирана и стегната кожа.


Витамин Е също се крие в шипковото масло. Той е мощен антиоксидант с противовъзпалителни свойства. Благодарение на него продуктът успокоява възпаления и зачервявания и е идеален срещу екзема, розацея, псориазис, дерматит и други сериозни кожни проблеми.


Шипковото масло е с най-ниския комедогенен индекс - 1, което го прави напълно безопасно и дори благоприятно и за мазна и проблемна кожа.


На много места срещам информация, че е подходящо за употреба сутрин и вечер, което е изключително погрешно. Въпреки че се бори с пигментните петна, излагането на кожата на слънчева светлина след като сте нанесли шипково масло, може да ви докара още такива. Затова е изключително важно да се знае, че маслото е добре да се използва единствено вечер.


Как го използвам аз и какви са резултатите


Както споменах и в началото на статитята, използвам маслото всяка вечер от около два месеца като последна стъпка във вечерната грижа. Разтривам 4-5 капки между дланите си и разнасям по цялото лице, включително и в околоочната зона, където наблюдавам изглаждащ и изсветляващ ефект, както и по шията. С помощта на ролера, за който можете да прочетете повече тук, правя масаж и му позволявам да проникне дълбоко в кожата. Усеща се доста мазно върху лицето, така че ако досега не сте използвали масла, може чувството да не ви е особено приятно. На мен лично не ми пречи.


Резултатите от употребата му при мен се проявиха след по-малко от месец. Текстурата на лицето ми се изглади и кожата ми придоби изключително здрав и сияен вид. Имам чувството, че и нивото на себум се нормализира, но няма как да знам дали е благодарение на маслото или други компоненти от грижата за кожата ми. Друго, което ми направи впечатление е, че ако вечерта съм разочплила някоя пъпка или черна точка (не бъдете като мен и не се чоплете, моля ви), на сутринта няма и следа от зачервяване или възпаление.


Кое да изберем


Първото шипково масло, което използвах, беше на марката Ривана. Цената му варира между 5 и 6 лева за 10мл. В момента съм с това на Евтерпа, което се предлага на пазара на цена от 9лв. за 20мл. Разлика в ефекта от двете масла не виждам, все пак продуктът е натурален и се предполага, че на която и марка да си вземеш, все ще действа. Единствено мога да кажа, че това на Евтерпа е по удобно за употреба защото е в шишенце с пипета.


Използвате ли шипково масло в грижата за кожата си?

Кой е продуктът, който никога не бихте изключили от ритуала си?







43 преглеждания0 коментара

Последни публикации

Виж всички
bottom of page